لوگو

اتاق تمیز بیمارستان و اهمیت آن

اتاق تمیز بیمارستان

اتاق تمیز بیمارستان

اتاق تمیز بیمارستان و صنایع پزشکی یکی از حیاتی‌ترین بخش‌ها محسوب می‌شود. چه در بخش بیمارستانی و چه در بخش داروسازی و سلامت بسیار حائز اهمیت است. جدی گرفتن استانداردهای اتاق تمیز، سلامت جامعه را رقم میزند و این مسئله‌ای است که نباید از آن ساده عبور کرد.

کلین روم بیمارستان یک محیط کنترل شده است. اتاق تمیز (کلین روم) فضایی است که به صورت کاملا محافظت شده طراحی می‌شود. چنین اتاقی برای جلوگیری از ورود آلودگی‌ها به فضاهای بیمارستانی بسیار حائز اهمیت است. برای ساخت این فضا ها از مصالح مختلفی استفاده می گردد. یکی از مصالحی که توسط شرکت جدار پانل تولید می گردد ساندویچ پانل اتاق تمیز می باشد.

اتاق تمیز به خصوص کلین روم بیمارستان فضایی با پایین‌ترین سطح آلایندگی از نظر گرد و غبار، میکروب‌ها ، ذرات و بخارات شیمیایی است. تجهیزاتی که برای اتاق تمیز در بیمارستان طراحی شده‌اند، بسیار دقیق و با کارایی بالا عمل می‌کنند. معیار کنترل درصد پاکی اتاق توسط شمارش تعداد ذرات در هر متر مکعب و با توجه به اندازه ذرات مشخص می‌شود. در یک کلین روم بیمارستانی بر اساس استانداردهای ایزو، محیط خارج یا محیط هوای معمولی دارای ۳۵ میلیون ذره در هر متر مکعب با قطر پنج دهم میکرون می‌ باشد.

اهمیت اتاق تمیز بیمارستان

در حقیقت، اهمیت اتاق تمیز بیمارستان و مراکز خدمات درمانی بسیار مهم و حتی حیاتی است. تمام مکان‌هایی که در حوزه پزشکی و درمان فعالیت می‌کنند نقش مهمی برای سلامت بیماران و ارائه خدمات بهداشتی ایفا می‌کنند. از این رو کاربرد اتاق تمیز در صنایع پزشکی، مراکز بیمارستان‌ها، کلینیک‌های تخصصی و عمومی، داروخانه‌ها، داروسازی‌ها و حتی تجهیزات پزشکی، به اتاق تمیز نیاز دارند. هر چه استفاده از اتاق تمیز در صنایع پزشکی پیشرفته تر باشد، سلامت جامعه تضمین شده تر است.

تمیز بودن داخل کلین روم بیمارستان از طریق سیستم‌های ابزار دقیق، قابل کنترل و تنظیم باشند. در یک بیمارستان در تمام قسمت‌ها می‌توان از تجهیزات کلین روم استفاده کرد. اما برخی از بخش‌‌ها هستند که فقط باید از اتاق تمیز با حفظ تمام استانداردها استفاده کنند.

اتاق تمیز بیمارستانی

برخی کاربردهای اتاق تمیز بیمارستان

اهمیت کلین روم

هر اندازه یک ساختمان درمانی، تخصصی تر باشد باید خدمات پیشرفته‌تری به بیماران خاص ارائه دهد. در نتیجه نیاز ساختمان به کلین روم بیمارستانی بیشتر است. ساخت این فضا برای به حداقل رساندن سطح ذرات موجود در هوا و حفظ محیط از نظر ضد میکروبی بودن برای حفظ آلودگی محیطی بیمارستان جهت تامین شرایط سلامت بیماران اهمیت می یاید.

کلین روم بیمارستانیساختار اتاق تمیز در بیمارستان ها و مراکز درمانی

سایر مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

فهرست