لوگو

راهنمای خرید ساندویچ پانل

راهنمای خرید ساندویچ پانل

راهنمای خرید ساندویچ پانل از آن جهت تعبیه می شود که خرید ساندویچ پانل ها، به نظر ساده می آید. اما واقعا این طور نیست. ساندویچ پانل ها انواع مختلفی دارند  و با توجه به هدفی که دارید، باید محصول مناسب را خریداری کنید. علاوه بر آن مرغوبیت و کیفیت کالا را باید در نظر داشته باشید.

راهنمای خرید ساندویچ پانل ها یک برگه اختصاصی نیست. بلکه دانستن نکات مهمی است که پیش از انتخاب محصول باید به آن توجه کنید.

نکاتی که به عنوان راهنمای خرید ساندویچ پانل باید به آنها توجه کنید:

پیش از هر چیز باید بدانید هدفتان چیست و چرا به این محصول نیاز دارید. در نتیجه خواهید دانست که کدوم نوع از محصول را باید تهیه کنید.

برند:

به عنوان راهنمای خرید ساندویچ پانل ، به برند محصولی که خرید میکنید توجه کنید. منظور خرید از یک برند خاص نیست. بلکه هدف خرید یک کالای مرغوب و با کیفیت است. تا بعدها سازه شما دچار مشکل نشود.

جنس ورق ها:

جنس ورق های ساندویچ پانل مورد دیگری است که باید به آن توجه کرد. جنس ورق ها ممکن است از نوع گالوانیزه، آلوزینک و یا آلومینیوم باشد. هر 3 نوع مقاومت خوب و بالایی در برابر خوردگی و پوسیدگی دارند. اما ضریب مقاوت آنها با هم متفاوت است. بنابراین با توجه به اینکه ساندویچ پانل شما چه کاربردی دارد، می توانید انتخاب کنید.

نوع فوم میانی:

بهترین نوع فوم میانی ساندویچ پانل ها، پلی یورتان است. اما همه ساندویچ پانل ها در ایران با این فوم عایق نمی شوند. ضمن آنکه هدف کاربردی محصول در نوع فوم تاثیر گذار است. انواع فوم هایی که در ساخت ساندویچ پانل استفاده می شوند پلی یورتان ، پشم شیشه و پشم سنگ و… است که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. این فوم ها در واقع به ساندویچ پانل اصالت کاربردی می دهند و سبب تفاوت میان آن ها می‌شود.

حتما مطمئن باشید که فوم عایق به ورق های اطرافش محکم چسبیده باشد. عدم چسبندگی درست و اصولی بر کارایی و کیفیت کار تاثیر می گذارد.

ضخامت :

ضخامت ورق های ساندویچ پنل مورد دیگری است که باید در حین خرید به آن توجه کنید. استحکام و کیفیت کاربردی آن در گرو انتخاب ساندویچ پانل با ضخامت درست است. اگه دقیقا نمی دانید که ساندویچ پانل پروژه شما باید چه ضخامتی داشته باشد، پیش از خرید از مشاوران شرکت تولید کننده راهنمایی بخواهید.

دانسیته:

دانسیته یا فشردگی فوم عایق، یکی دیگر از نکاتی است که پیش از خرید باید آن را در نظر بگیرید. زیرا بر روی وزن ساندویچ پانل، وزن سازه و مقاومت سازه تاثیر گذار است. پیش از خرید محصول، در راهنمای خرید ساندویچ پانل به این نکته باید اشاره شود.

وزن ساندویچ پانل:

ساندویچ پانل ها مصالح پیش ساخته سبکی هستند. اما هر کدام از انواع آن، با توجه به کاربرد آنها، جنس ورق ، ضخامت و جنس فوم میانی، وزن متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند.  وزن ساندویچ پانل ها مستقیما بر وزن و استحکام سازه تاثیر گذارند. برای مصاحبه وزن ساندویچ پانلها می توانید از فرمول زیر استفاده کنید:

(چگالی ورق پایین * ضخامت)  + (چگالی عایق میان * ضخامت) + (چگالی ورق بالا * ضخامت) * طول * عرض= وزن ساندویچ پانل

عایق بودن فوم میانی:

در حین راهنمای خرید ساندویچ پانل ، توجه کنید که فوم میانی شما از هر جنسی که هست باید عایق خوبی باشد. عایق در برابر رطوبت و در برابر حریق. ای یک شعله کبریت و کمی آب می توانید به این موضوع پی ببرید. اما برای راهنمای خرید ساندویچ پانل می توانید با مشاوران شرکت تولید کننده صحبت کنید و توضیح بخواهید.

سازگار با محیط و نقطه جغرافیایی سازه:

توجه داشته باشید ساندویچ پانل شما با محیط شما سازگار باشد. عدم این سازگاری، کارایی آن را کاهش داده و کیفیت سازه را زیر سوال می برد. در نتیجه مخارج و هزینه های جانبی بیشتری بر کارفرما تحمیل می گردد. به عنوان مثال ساندویچ پانل سقفی 3گام مناسب برای محیط های برف خیز و پر باران نیست. این نکات کوچک خیلی مهم و پر اهمیت است که باید در راهنمای خرید ساندویچ پانل به آن اشاره کرد.

نما:

ساندویچ پانل ها نمای ساختمان را نیز پوشش می دهند. از این رو در حین خرید از مشاوران بخواهید که تمام طرح ها را به شما معرفی کنید تا بعدها به خاطر نمایی که مطابق با سلیقه شما نیست، از خریدتان پشیمان نشوید

و در نهایت نصب ساندویچ پانل باید اصولی و توسط یه فرد متخصص انجام شود. عدم نصب اصولی، کارایی آن را کاهش میدهد.

به شما پیشنهاد می کنیم برای راهنمای خرید ساندویچ پانل، پیش از تصمیم گیری نهایی، با مشاوران شرکت جدار صنعت تماس بگیرید. همکاران ما آماده پاسخگویی به تمامی سوالات و راهنمایی شما هستند.

سایر مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

فهرست