لوگو

ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل سقفی

انواع ساندویچ پانل های سقفی

انواع ساندویچ پانل سقفی را می توان از دیدگاه های مختلف تقسیم بندی کرد پانل های ساندویچی سقفی تولید جدار پانل به سه دسته پانل های سقفی دو رو ورق ، یکرو ورق یک رو کاغذ کرافت و یک رو ورق یک رو فویل آلومینیوم  تقسیم می شود. برای دریافت قیمت ساندویچ پانل سقفی اطلاعات فنی و دیتاشیت هر محصول می توانید به صفحه هر یک از محصولات مراجعه کنید. همچنین می توانید از بخش ثبت سفارش درخواست خود را ثبت کنید تا کارشناسان جدار در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

ساندویچ پانل سقفی چیست؟

ساندویچ پانل سقفی محصولی است که برای پوشاندن سقف ساختمان‌ها استفاده می‌شود. هر پانل شامل هسته‌ای از مواد گرمازاست که از هر دو طرف با ورق فلزی روکش شده است. ساندویچ پانل‌های سقفی مواد ساختاری نیستند بلکه مواد پرده‌ای هستند. نیروهای ساختاری توسط چارچوب فولادی یا قاب حامل دیگری که ساندویچ پانل‌ها به آن وصل شده‌اند حمل می‌شوند.

ساندویچ پانل سقفی به طور کلی توسط ماده گرمازا استفاده‌شده به عنوان هسته، گروه‌بندی می‌شوند. پانل‌های ساندویچی با هسته‌های EPS (پلی استایرن منبسط‌شده)، پشم معدنی و پلی اورتان (PIR، یا پلی ساسیانورات) همگی به راحتی در دسترس‌اند. مواد به طور عمده در عملکرد عایق حرارتی، عملکرد عایق صوتی، واکنش به آتش و وزن، متفاوت هستند.

در مقایسه با صفحات فلزی یا لمینت‌های کامپوزیت، سازه‌های ساندویچ سقفی دارای ویژگی‌های جالبی همچون ظرفیت جذب انرژی بالا، سختی و استحکام خمشی بالا و بهبود پایداری هستند. بیشتر ساندویچ پانل‌های سقفی به عنوان پانل‌های پیش‌ساخته آماده ارائه می‌شوند که به شما امکان می‌دهند مواد عایق مختلف، پروفیل‌ها، ابعاد عایق، سطوح و طیف وسیعی از رنگ‌ها را انتخاب کنید. سیستم مونتاژ ساندویچ پانل‌ها، به ایجاد ساختمان‌های کم‌آب و هوا کمک می‌کند.

پانل سقفی

معرفی پانل های سقفی جدار

ساندویچ پانل سقفی نوعی از مصالح ساختمانی که از دو لایه ورق که مابین آنها فوم تزریق شده است و جهت پوشش دیوار بکار می‌رود.که این محصول توسط شرکت جدار در رنگ های دلخواه برای مشتریان تولید شده و از کیفیت بالایی برخوردار می باشند. ساندویچ پانل سقفی جدار برای پوشش سقف های فضاهای صنعتی، سردخانه‌ها، کانکس‌ها، ساختمان‌های پیش ساخته و.. به کار می‌رود.

ساندویچ پانل سقفی از ضخامت ۴ الی ۲۰ سانتی‌متر با فوم تزریقی پلی یورتان سخت (دانسیته ۲±۴۰) تولید می‌شود. این ساندویچ پانل مقاوم در برابر رشد گیاهان و قارچها و دارای ضریب هدایت حرارتی پایین می‌باشد. عرض مفید پانل سقفی ۱/۰۸ متر می‌باشد.

انتخاب نوع ساندویچ پانل سقفی، به شرایط نوع سازه یا ساختمان، بخصوص سقف آن بستگی دارد. همچنین آب و هوای منطقه و دمای محیط داخلی، از دیگر عوامل بااهمیتی است که در انتخاب ساندویچ پانل باید لحاظ شوند. ساندویچ پانل‌های سقفی به صورت‌های دوطرف ورق، یکرو ورق یکرو فویل، یکرو ورق یکرو نایلون، و یکرو ورق یکرو کاغذ موجود هستند.

تقسیم بندی ساندویچ پانل های سقفی

جدارپانل با توجه به نیاز سازندگان و طراحان انواع ساندویچ پانل سقفی برای ساختمان ها، پانل های سقفی عایق بندی شده PUR ، PIR ، پشم سنگ  و EPS را به صورت ۳ و ۵ نواری را در استانداردهای مختلف تولید می کند.

مجموعه کارخانجات جدار پانل، در گستره محصولات خود ساندویچ  پانل های سقفی غشایی را برای سقف های تراس با شیب کم و پانل های سقفی GRP را برای سازه های دامداری و مرغداری ارائه می دهد.ساندویچ پانل یک ساختار سبک و مرکب است که از دو طرف به دولایه محدود شده و در وسط یک لایه عایق قرار دارد. ماده عایق می بایست بسیار نرم و سبک و دارای خواص فیزیکی خاص باشد .ساندویچ پانلها به دو گروه ساندویچ پانل های دیواری و پانلهای سقفی و  تقسیم می شوند. ساندویچ پانل های دیواری با عایقهای پلی یورتان , پلی استایرن و پشم شیشه تولید می گردند.

ساندویچ پانل

مزایای پانل سقفی جدار

از میان مزایای ساندویچ پانل‌های سقفی که عمدتاً مورد توجه قرار می گیرد می توان به کاهش قابل توجه قیمت اشاره کرد. مقایسه بین فناوری سقف‌های با روکش پانلی و فناوریهای ساختمانیِ سنتی مبتنی بر بام سفت‌کاری، مزایای ساندویچ پانل‌های سقفی را در سه حوزه مهم نشان می‌دهد:

کاهش هزینه‌های مستقیم

ساخت یک سقف در هر دو فناوری، به سطوح مشابه هزینه‌ و سرمایه نیاز دارد. مقایسه در این حوزه، هزینه‌های مصالح ساختمانی، نیروی کار و حمل و نقل را شامل می‌شود که باعث کاهش قیمت ساندویچ پانل سقفی می گردد.کاهش زمان ساخت

یک سقف براساس فرآیند بنّایی سنتی ممکن است یک ماه به طول انجامد. سقفی با همان حجم با استفاده از پانل‌های ساندویچی، فقط چند روز زمان می‌برد. زمان ساخت‌وساز بسیار مهم است. هرچه زودتر یک ساختمان تولیدی یا انبار برای استفاده راه‌اندازی شود، زودتر می‌توان به بازده سرمایه‌گذاری رسید.

ساختمان‌های دارای ساندویچ پانل سقفی، به جای «ساخته شدن» مونتاژ می‌شوند. قطعات ساختاری به‌اتمام‌رسیده و اجزای روکش فلزی وارد سایت می‌شوند و سپس مانند سقفی متشکل از آجرهای اسباب‌بازی جمع می‌شوند. علاوه بر این، دیگر نیازی به انتظار نیست تا پوسته سقف، رطوبت اضافی خود را از دست بدهد.

مراحل ساخت‌وساز

در برخی از بخش‌های صنعت، الزامات ساخت‌وساز می‌تواند برای یک پروژه ساختمانی بسیار مهم باشد. ساخت ساندویچ پانل سقفی، یک «فرآیند خشک» است و به هیچ وجه، آب مورد نیاز مصالح ساختمانی لازم نیست. یک فرایند خشک فقط به مونتاژ سازه و ثابت کردن روکش (در اینجا ساندویچ پانل‌ها) با پیچ نیاز دارد. شیوه بنّایی سنتی، از «فرآیندهای مرطوب» استفاده می‌کند که به مقدار قابل توجهی آب برای ساخت ملات آجر کاری، بتن برای ریخته‌گری یا گچ برای گچ‌کاری نیاز دارد. برخی از بخش‌های صنعت مانند فرآوری چوب یا تولید داروها، به رطوبت نسبی ثابت و کنترل‌شده نیاز دارند که این امر مانع از فرآیندهای ساخت‌وساز مرطوب می‌شود.

سایر مزایای ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل سقفی از مزایای فنی و مفید زیادی برخوردار است. الزامات مربوط به سقف‌ها بسیار زیاد است و این مربوط به تأثیر انواع عوامل بیرونی و داخلی است. مهم‌ترین عوامل بیرونی عبارتند از: گرمای آفتاب، باران و باد یا باران. عامل مهم داخل ساختمان، تراکم بخار است. همه این عوامل بر «عملکرد مناسب سقف» تأثیر می‌گذارند. کنترل و محدود کردن جریان هوا از طریق پشت‌بام ساختمان، مسئله‌ای بسیار مهم است. این نوع اقدامات احتیاطی باعث کاهش گرما و گرمازدگی می شود. انتخاب محصول مناسب، به انتظارات مشتری و هدف از ساخت آن بستگی دارد. عامل بسیار مهم، انتخاب نوع هسته (PUR/PIR ،EPS ،MW) و پارامترهای هسته (ضخامت) است.

کاربرد ها

کاربرد ساندویچ پانل سقفی با توجه به اینکه سقف ساختمان، یکی از مهم‌ترین قسمت‌های معماری ساختمان است، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا که بخشی است که بیشترین تأثیر را از شرایط طبیعی مانند برف، باران و طوفان دارد. به کمک ساندویچ پانل‌های سقفی می‌توانید از گرما، رطوبت، آب، عایق صدا و مقاومت در برابر آتش به ویژه در روکش سقف ساختمان‌های صنعتی اطمینان حاصل کنید. بدین‌ترتیب، ساختمان خود را در برابر شرایط سخت طبیعی قوی‌تر کرده‌اید.

ساندویچ پانل‌های سقفی در غالب موارد، عناصر پیش‌ساخته مقرون به صرفه‌ای هستند که از یک هسته عایق داخلی بین دو لایه ورق استیل رنگی تشکیل شده‌اند. این پانل ها برای تأسیسات صنعتی، تجاری و کشاورزی و زئوتکنیک، ایدآل است. عایق پلی یورتان، تطبیق‌پذیری آن، ظرفیت بار و سهولت نصب آن، این نوع پانل‌های ساندویچی را برای انتخاب صوتی برای هر نوع پروژه، از نوسازی تا بهسازی سقف، گزینه مناسبی قرار می‌دهد.

ساندویچ پانل سقفی، یکی از مصالح ساختمانی مدرن است که به عنوان روکش بام مورد استفاده قرار می‌گیرد. مشخصات ذوزنقه‌ای پانل‌های ساندویچی، استحکام، سفتی و سهولت در نصب را فراهم می‌کند. هسته پشم معدنی یا فوم پلی‌استایرن محصورشده در روکش فلزی گالوانیزه، عایق‌بندی خوبی را ارائه می‌کند. تنظیم مناسب هسته عایق، به نصب آسان و سریع آن انجامیده و استفاده از درزگیرهای اضافی بین پانل‌ها را غیرضروری ساخته و به کاهش هزینه‌های نصب کمک کرده است. ساندویچ پانل‌های سقفی به عنوان مصالح ساختمانی اقتصادی و ایمن در سقف سالن‌های ساختمانی، انبارها، فروشگاه‌های بزرگ، ساختمان‌های محل نگهداری دام، حتی در غرفه‌ها، کانتینرها و اغلب در سازه‌های مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ساندویچ پانل سقفی

قیمت ساندویچ پانل‌های سقفی فرا صنعت جدار

شرکت جدار پانل محصولات خود را مطابق با ویژگی های درخواستی مشتری تولید تولید می کند. به همین دلیل قیمت ساندویچ پانل سقفی جدار به فاکتورهای مهمی مانند رنگ، ضخامت ورق، عایق، متراژ درخواستی و … بستگی دارد. پس از مشخص شدن این فاکتورها توسط مشتری، قیمت هر متر مربع پانل ساندویچی مشخص می گردد.

برای استعلام قیمت پانل سقفی جدار می توانید با کارشناسان فروش جدار پانل تماس حاصل فرمایید. جدارپانل فرایند خرید ساندویچ پانل ها را از طریق سایت و به صورت آنلاین نیز فراهم نموده است. می توانید با ثبت سفارش خود در سایت مراحل دریافت قیمت و پیشفاکتور را کامل به صورت آنلاین انجام دهید.

سایر مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

فهرست