لوگو

ساندویچ پانل پشم شیشه

ساندویچ پانل پشم شیشه

ساندویچ پانل پشم شیشه یکی از انواع ساندویچ پانل هایی است که در شرکت فرا صنعت جدار تولید می شود. دلیل مامگذاری این پانل ها، جنس فوم میانی آن است. همانطور که مشخص است، لایه میانی با پشم شیشه پر می شود.

پشم شیشه چیست؟

پشم شیشه ترکیبی از الیاف بسیار نازک و انعطاف پذیر است. این الیاف از اعمال تغییرات و فشارهای فیزیکی بر روی شیشه مذاب، تغییر ماهیت داده و به شکل الیاف تغییر می کنند.

پشم شیشه از حدود 40 سال پیش در ایران تولید می شد و به عنوان یک لایه عایق شناخته شده است. این محصول، یک فوم الیافی بسیار سبک است که در برابر حرارت مقاومت بالایی دارد. همچنین در حفظ انرژی محیط ( گرما یا سرمای داخل محیط) بسیار موثر است. علاوه بر این در بربر صدا نیز به عنوان یک عایق عمل می کند. از این رو در صنایع مختلف از جمله صنایع پترو شیمی، صنایع فلزی، نیروگاه ها، صنایع آب و فاضلاب، ساختمان سازی و … بیشترین کاربرد را دارد. از آنجا که خاصیت ضد خوردگی نیز دارد، در ساخت ورق های فایبرگلاس نیز از آن استفاده می کنند.

ساندویچ پانل پشم شیشه چیست؟

همانطور که گفتیم، پشم شیشه برای حفظ انرژی محیط یک عایق موثر است. از این رو استفاده از مواد عایق مناسب در ساخت ساندویچ پنل ها باعث می‌شود انرژی داخل سازه  به هدر نرود. این موضوع در صرفه جویی انرژی بسیار مهم و تاثیر گذار است.

پانل هایی که عموما با پشم شیشه پر می شوند از جنس، پانل های آلومینیومی و گالوانیزه هستند. پشم شیشه طی فرایند تولید به این پانل ها می چسبد.

مزایای استفاده از ساندویچ پانل پشم شیشه

با توجه به بررسی مزایای این محصول، قطعا به این نتیجه می رسیم که این نوع ساندویچ پانل ها بسیار خوب و ارزشمند در ساخت و ساز هستند. اما بد نیست بدانید ساندویچ پانل پشم شیشه در کنار تمام مزایایش، معایبی نیز دارد.

معایب ساندویچ پانل پشم شیشه

الیاف پشم شیشه می تواند منجر به خطر ابتلا به حساسیت، بیماری های پوستی، بیماری های تنفسی و تنگی نفس شود.

کاربرد پانل های ساندویچی پشم شیشه ای

مزایای پشم شیشه، سطح کاربرد آن را به خصوص در صنعت ساخت و ساز بسیار گسترش داده است.

قیمت ساندویچ پانل‌های پشم شیشه

ساندویچ پانل پشم شیشه نسبت به کارایی اش و نسبت به سایر مصالح مشابه خود ارزانتر است. اما موارد متفاوتی بر روی آن تاثیر گذار است.

این موارد در قیمت ساندویچ پانل پشم شیشه تاثیر گذار است.

سایر مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

فهرست