لوگو

فوم پلی اورتان و پلی ال چیست

فوم پلی اورتان

فوم پلی اورتان و پلی ال

فوم پلی اورتان و پلی ال در نهایت میشن فوم هایی که ما در تولید ساندویچ پانل ازشون استفاده میکنیم. این فوم ها به عنوان لایه میانی بین دو ورق ساندویچ پانل قرار گرفته و در واقع هویت ساندویچ پانل را مشخص می کند. فومهای لایه میانی با ضخامت های متفاوت تزریق می شوند.

پلی ال و پلی ایزوسیانت

اگر یه قسمت از ساندویچ پانل رو تا حالا از نزدیک دیده باشید یا اینکه حتی عکسش رو دیده باشید متوجه شدید که یک ماده ای که معمولا به رنگ سفید یا زرد هستش بین  آن دو ورق گالوانیزه قرار دارد. اون مواد، فوم است.حالا این فوم میتواند انواع مختلفی داشته باشد. مثل: فوم پلی اورتان یا فوم پلی استایرن

تمام محصول از یک راه بوجود میاد. نحوه تشخیص اونها برای استفاده بسته به نیاز مشتری و تشخیص مجری کار دارد. این فوم ها از یک سری مواد تشکیل دهنده درست شده اند که مهمترین آنها مایعات”پلی ال” و ” پلی ایزوسیانت ” میباشد.

نحوه تشکیل

وقتی ورق های گالوانیزه به قسمتی میرسن که باید دیگه فوم ها بین اونها قرار بگیرند(در هفته های آینده توضیح داده میشود). مواد تشکیل دهنده فوم ها ،که از گذشته کارمندان منبع این مواد رو پر کردند،بین دو ورق گالوانیزه تزریق شده و طی واکنش های شیمیایی که بر اثر دما و عوامل دیگر انجام میشه این مایعات به صورت جامد در می آیند. طبق قالب عرضی ساندویچ پانل پف کرده لایه متراکمی بین دو ورق رو در بر میگیره.

کاربرد فوم پلی اورتان

فوم پلی اورتان در خیلی از صنعت ها استفاده میشود. مثل انواع ساندویچ پانل ها،خودرو سازی،مبل و …

انواع در ساندویچ پانل

این فوم ها در ساندویچ پانل ها از نظر عرضشان طبقه بندی می شود. اندازه های آن از 20 میلی متر تا 150 میلی متر هست.

و یک مورد دیگه هم که وجود دارد اصطلاح دانسیته هست. به این معنا که یک متر مکعب از این فوم چند کیلوگرم هست. دانسیته این فوم هم 40 کیلوگرم در هر یک متر مکعب هست.

سایر مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

فهرست