لوگو

نکات مهم خرید ساندویچ پانل

نکات خرید ساندویچ پانل

به نکات خرید ساندویچ پانل پیش از هر کاری باید دقت کرد. زیرا یک خرید اشتباه از کیفیت کارایی آن می کاهد.

ساندویچ پانل ها مصالح جذابی در ساخت و ساز هستند که امروزه طرفداران بسیاری را جذب کرده اند. ساندویچ پانل ها سازه ای جدید با ساختار مرکب و سبک هستند. این سازه ها از دو لایه ( یک لایه حتما فلز است و لایه بعدی با توجه به کاربرد می تواند فلز نباشد. ) تشکیل شده اند که مابین آنها را یک ماده عایق پر می کند. حجم و جنس این ماده نیز با توجه به کاربرد متفاوت است.

ویژگی های ساندویچ پانل

این سازه ها، علارقم ساختار فلزی و ترکیب با ماده عایق، بسیار کم وزن هستند. ماده عایق به یک ماده انعطاف پذیر مشهور است. که در بین دو لایه محصور می شود. همین ساختار و شباهت آن به ساندویچ این سازه را به این نام معرفی کرده است.

علاوه بر این نصب ساده و راحتی دارند. به لحاظ هزینه نیز، بسیار مقرون به صرفه اند. دوام و مقاوت آنها نیز نسبت تمام مصالح ستنی بیشتر است.

ساندویچ پنل ها به دو دسته اصلی سقفی و دیواری تقسیم می شوند. هر کدام از این محصولات نیز با توجه به شرایط کاربردی و محیطی به دسته های مختلفی تقسیم بندی می گردند.

چرا باید به نکات خرید ساندویچ پانل اهمیت داد:

عدم دقت به این موضوع، کیفیت کارایی سازه و ایمنی ساختمان را کاهش می دهد. در نتیجه در مقایسه با هزینه ای که انجام داده اید، به خواسته واقعی خود نرسیده اید. ضمن آنکه مجبور به هزینه های مجدد بهینه سازی می شوید.

نکات مهمی که در خرید ساندویچ پانل باید به آن توجه کنیم.

هدف:

اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید، هدف شما از ساخت و ساز است. شما باید بدانید چه ساختمانی را با چه هدفی می سازید. بدین صورت می توانید تعیین کنید که به چه ساندویچ پانل هایی احتیاج دارید.

موقعیت جغرافیایی:

پس از تعیین هدف، موقعیت جغرافیایی و شرایط محیطی خود را بررسی کنید. زیرا با توجه به شرایط مختلف انتخاب های متفاوتی خواهید داشت. عدم دقت در این موارد می تواند کیفیت ساخت و ساز شما را پایین بیاورد.

جنس ورق های ساندویچ پانل:

جنس ورق ها یکی از نکات خرید ساندویچ پانل هاست. این نکته با تئجه به هدف و به خصوص در شرایط آب هوایی اهمیت می یابد. عموما ورق ها با جنس آلوزینک یکی از پر طرفدار ترین ورق های فلزی است که در ساخت ساندویچ پانل ها استفاده می شود. آلوزینک ترکیبی از آلومینیوم و روی است که مقاوت بالایی در برابر عوامل خوردگی و آسیب دیدگی دارند. در نتیجه طول عمر بالایی نیز دارند.

البته همه ساندویچ پانلها از جنی آلوزینک نیستن. برخی از آنها از ورق های گالوانیزه تولید می شوند. ورق های گالوانیزه همانطور که پیشتر گفتیم از جنس فولاد است که روی اندود شده است. ورق های گالوانیزه نیز در برابر شکستگی و خوردگی بسیار مقاومند و طول عمر بالایی دارند.

ورق‌های آلومینیومی سومین گروه در ورق های فلزی ساندویچ پانلها هستند. این ورق ها به صورت نازک و قابل انعطاف، طراحی می شوند. مقاومت این ورق ها در برابر خوردگی خوب است و عموما به عنوان روکش استفاده می شوند.

جنس فوم میانی:

فوم میانی، همان ماده ای است که بین 2 لایه محصور شده است. این فوم ها عایق اند و نسبت به حرارت و آتش مقاومت خوبی دارند. ضمن اینکه از هدر رفتن انرژی و گرمای داخل ساختمان نیز جلوگیری می کنند. باقی خصوصیات آن می توان به عایق صوتی اشاره کرد.

فوم پلی یورتان، بهترین و پرکاربردترین فوم در میان سایر فومهای میانی ساندویچ پانل هاست. اما علاوه بر آن انواع فوم ها مثل، پلی استایرن، پشم سنگ، پشم شیشه و فوم xps نیز به عنوان هسته ساندویچ پانل ها قرار میگیرد.

یکی از نکات خرید ساندویچ پانل جنس لایه میانی آن است که با توجه به هدف کاربردی ساندویچ پنل می توانید آن را تخمین بزنید. هرچند بیشترین حجم فوم هایی که در ایران تولید می شود، از نوع xps است. این نوع فوم میانی با کیفیت و کارایی پلی یورتان قابل مقایسه نیست. فوم پلی یورتان بهترین نوع فوم در ساندویچ پانل هاست.

شکل ورق ها:

یکی دیگر از نکات خرید ساندویچ پانل در نظر گرفتن شکل ظاهری ورق ها است. شکل ورق ها و اتصالات ساندویچ پانل ها در استحکام آنها، نحوه چینش بر اساس کارایی و نماس سازه تاثیر گذار است. این فرم دهی بر اساس قوانین برندینگ، سلیقه طراح و مشتری، کارایی ساندویچ پانل و … برای هر تولید کننده متفاوت است.

دستگاه تولید کننده ساندویچ پنل:

دستگاه تولید کننده ساندویچ پانل یکی از نکات مهم در خرید ساندویچ پانل است. زیرا، دستگاه نامرغوب و غیر استاندارد، محصولی غیر استاندارد تولید می کند. طبیعتا محصول غیر استاندارد، کارایی مثبت و خوبی ندارد. قالب‌بندی و برش نامتوازن و غیر اصولی در هنگام نصب مشکلاتی را ایجاد می‌کند و قطعا سازه شما دچار بحران خواهد شد.

دستگاه های تولیدی باید مطابق با استانداردهای جهانی باشند. در غیر اینصورت هزینه‌های اضافی برای تولید کننده و حتی مشتری را در بر خواهند داشت.

برند و شرکت تولید کننده ساندویج پانل:

یکی دیگر از نکات خرید ساندویچ پانل انتخاب یک شرکت تولید کننده معتبر است. زیرا کیفیت را الویت کار خود قرار خواهد داد. شرکت های معتبر و برند، از مواد اولیه خوب استفاده می کنند. برای اعتبار خود و رضایت مشتری ارزش قائلند. در نتیجه نتیجه بهتری از این خرید خواهید گرفت.

ضمانت نامه:

ضمانت نامه جزو مهمترین نکات در خرید ساندویچ پانل است. هر چند گفتیم ساندویچ پانلها بسیار مقاومند. اما این دلیل خوبی برای عدم ضمانت نیست. ضمانت تایید کیفیت و پذیرش خطا در کار است و چنانچه نقصی در کار باشد آن را رفع می کند. در واقع تولید کننده با اهدای ضمانت نامه به مشتری، مسئولیت کار خود را می پذیرد. مشتری نیز به کیفیت خرید خود و تولید کننده بیشتر اعتماد می کند. در نتیجه یک قدم بلند به برندینگ برداشته اند.

پشتیبانی:

پشتیبانی نیز یکی از مواردی است که باید در حین خرید به آن توجه کرد. پشتیبانی مراحل مختلفی دارد و از مشاوره برای خرید تا رفع مشکلات احتمالی در حین نصب و خدمات پس از فروش را شامل می شود. اگر محصولی فاقد بخش پشتیبانی باشد نباید خریداری شود. در غیر این صورت مسئولیت هر ایرادی با خریدار است.

قیمت خرید ساندویچ پانل:

قیمت نیز یکی از نکات خرید ساندویچ پانل است. به خصوص در شرایط اقتصادی امروز، نکته مهم و تاثیر گذاری است. قیمت ساندویچ پانل ها براساس جنس ورقها، تک ورق بودن یا 2 ورق بودن، جنس و ضخامت فوم میانی تعیین می شود.

نما:

نمای سازه شما به طرح ساندویچ پانلی که انتخاب می کنید وابسته است. در واقع طراحی نما را با خریدی که انجام می دهید ایجاد می کنید. بسیاری از ساندویچ پانل ها طرح های فانتزی تری دارند و در ساخت منازل و برخی ساختمان های مدرن تر استفاده می شوند. مثل ساندویچ پانل سفالی.

سایر مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

فهرست