لوگو

آشنايي با المانهاي ساندويچ پانل

آشنايي با المانهاي ساندويچ پانل

هفته های گذشته درباره ساندویچ پانل سقفی و دیواری و انواع دیگر آن و نصب انواع ساندویچ پانل صحبت کردیم. این هفته قصد داریم تا درباره ”  المانهاي ساندويچ پانل “صحبت کنیم. آشنایی با المانهاي ساندويچ پانل باعث توسعه ساخت ساز ساختمان های امن و مدرن میشود. امنیت ساختمان ها عامل مهمی در سلامت آینده جامعه است.

چرا باید المانهاي ساندويچ پانل را بدانیم؟

با توجه به وسعت کشور ايران و شرايط اقليمي متفاوت در نواحي مختلف اين سرزمين لازم است روشهاي ساختمان سازي متناسب با ويژگيهاي خاص منطقه اي تدوين و اجرا گذاشته شود . ایران کشوری است که روي يکي از کمربندهاي فعال زمين لرزه در جهان قرار دارد. لذا ايجاد سازه‌هاي مقاوم و امن اولويت مهمی است. بررسي نياز کشور به واحدهاي مسکوني نشان مي دهد که با توجه به بافت جوان نيروي انساني هر ساله به حدود ششصد هزار واحد مسکوني جديد نياز هست. ولی متاسفانه روشهاي سنتي ساخت جوابگوي بخش محدودي از اين نياز می باشد.

علاوه بر نيازهاي جديد، کيفيت ضعيف ساخت باعث استهلاک سريع ساختمانهاي موجود شده است. اين امر باعث افزايش نياز به ساختمان سازي جديد نیاز است. همچنين به مقوله مقاوم سازي سازه هاي موجود نيز بايد توجه لازم مبذول گردد. با توجه به نيازهاي وسيع ذکر می شود. و لزوم روند بهبود کيفيت توليد ساختمان بايد روشهاي توليد صنعتي ساختمان بطور جدي مورد توجه قرار گيرد. همانطور که در غالب کشورهاي بزرگ نيز متداول است. يکي از اين فنون مطرح شده در دو دهه اخير استفاده از صفحات ساندويچي متشکل از دو لايه بتن مسلح با شبکه جوش شده و يک لايه پلي استايرن است. از این روش در برخي طرحهاي ساخت مسکن در ايران به کار گرفته شده است.

سایر مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

فهرست