لوگو

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها، یک متریال ساختمانی است که این روزها طرافداران بسیاری پیدا کرده و بسیاری از سازه های صنعتی، کارگاهی، سوله ها، دامداری ها، سردخانه ها، اتاق های تمیز، سازه های فلزی، ساختمان های مسکونی و حتی انواع کانکس از ساندویچ پانل ها ساخته می شوند.

ساندویچ پانل، یک سازه سه لایه است که از 2 لایه رویی و یک لایه فوم عایق داخلی تشکیل می شود. به عبارت دیگر، 2لایه رویی یک لایه عایق را می پوشانند. به همین خاطر و متریال شکل چیدمان لایه ها، این محصول را ساندویچ پانل می نامند.

جنس لایه های پوششی و مغزی عایق، همچنین ضخامت آنها با توجه به کاربرد پانل ساندویچی، متفاوت است. اما عموما جنس لایه های پوششی از جنس آلوزینک یا ورق گالوانیزه است. البته پانل هایی با ورق آلومینیوم، کاغذ و … نیز تولید و استفاده می شود. جنس مغزی نیز عموما پلی یورتان، پشم سنگ، پشم شیشه و فوم xps خواهد بود. ضخامت این فوم ها با توجه به به هدف پانل می تواند خیلی نازک تا ضخیم باشد. تمام این پانل ها طراحی های متفاوتی دارند که بر روی نمای سازه نیز تاثیر گذارند. البته نحوه نصب آنها نیز با هم متفاوت است.

در حقیقت ساندویچ پانل یک محصول پیش ساخته است که به عنوان پوشش سقف، دیوار و گاها کف سازه طراحی شده اند.  این محصول ویژگی های منحصر به فردی دارد که در صنعت ساخت و ساز بنا، تغییرات نوینی را اعمال نموده است.

ویژگی های ساندویچ پانل ها

با توجه به کاربرد ساندویچ پانل‌ها، آنها را به دو گروه اصلی ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی تقسیم بندی می کنند.

ویژگی های فنی ساندویچ پانل ها

انواع ساندویچ پانل:

با توجه به کاربرد ساندویچ پانل‌ها، آنها را به دو گروه اصلی ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی تقسیم بندی میکنند.

پانل‌های سقفی پانل‌هایی است که برای پوشش بام سازه ها استفاده می شود و پانل های دیواری برای پوشش های دیوار ساختمان استفاده میشود.

تنوع در مدل های ساندویچ پانل‌های سقفی و دیواری بسیار است. اما در این میان مدل های ساندویچ پانل دیواری بسیار متنوع تر از نوع سقفی آن است.

چرا استفاده از ساندویچ پانل ها به نفع ماست؟

مقاومت و سازگاری ساندویچ پانل‌ها در برابر شرایط محیطی در کنار تنوع طرح و رنگ و سایر ویژگی های منحصر به فرد این محصول عامل مهمی است که بخواهیم ساندویچ پانل را به عنوان یک مصالح ساختمانی برای ساخت و ساز انتخاب کنیم.

علاوه بر آن قیمت این محصول نکته ای است که نباید از ذکر آن قافل شد. ساندویچ پانلها با این همه مزایای باور نکردی قیمت ارزان و مقرون به صرفه ای دارند.

عمر مفید این محصولات بسیار بالاست و در برابر هزینه ای که پرداخت می کنید، امنیت سازه شما تا سالها حفظ خواهد شد.

این پانلها تنوع بسیاری دارند و دست شما را برای انتخاب های بیشتر و متنوع تر باز می گذارد.

در حفظ انرژی بسیار موثر است و هزینه های جانبی را کاهش می دهد.

سایر مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

فهرست