لوگو

کلین روم داروسازی – اتاق تمیز داروسازی

کلین روم داروسازی - اتاق تمیز داروسازی

اتاق تمیز در داروسازی

اتاق تمیز بیمارستان

اهمیت اتاق تمیز در دارو سازی

اتاق تمیز داروسازی باید حتما در همه‌ی شرکت‌های داروسازی و شرکت‌های وابسته به آن‌ها، وجود داشته باشد. در کلین روم داروسازی مقدار آلوده کننده‌های ‌محیطی باید بسیار پایین‌تر از سایر فضاهای بسته باشد. عدم توجه به این موضوع عامل مهمی در ایجاد آلودگی‌های دارویی و در نتیجه خطر سلامت افراد و جامعه را دارد. که این موضوع خود نقش مهمی در کنترل مصرف دارو و کاهش حجم بیماران دارد. در این اتاق میزان آلودگی و دما و رطوبت کنترل می‌شود. در مسیر که هوای ورودی به داخل، فیلترهای مخصوصی تعبیه شده که از ورود آلودگی‌ها به فضای اتاق پیشگیری می‌کند.

هزینه اتاق تمیز داروسازی

هزینه‌ اتاق تمیز داروسازی با توجه به تجهیزاتی که برای تولید آن استفاده شده، متفاوت است. و البته سایز اتاق در ابعاد بزرگتر نسبت به هزینه اتاق‌های تمیز با ابعاد کوچکتر هزینه بیشتری دارد. نصب اگزاست فن‌ها که برای تهویه محیط مورد استفاده قرار می‌گیرند، نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در قیمت کلین روم‌ها دارند. کابینت‌های مخصوص که برای ایجاد یک محیط عاری از میکروب و کاملا استریل شده هستند نیز در تعیین قیمت اتاق تمیز داروسازی تعیین کننده است.

درب‌های هوشمند با قابلیت عدم نفوذ هوای آلوده هزینه گران‌تری خواهد داشت. بنابراین، با توجه به این موارد می‌توان فهمید که تجهیزات منحصر به فرد هر اتاق تمیز داروسازی متفاوت است. از این رو نمی‌توان هزینه ثابت و قطعی را برای آنها در نظر گرفت.

مولفه های ساختاری اتاق تمیز در داروسازی

مزایای اتاق تمیز داروسازی

صنعت داروسازی یکی از بزرگترین صنایعی است که به اتاق تمیز نیاز دارد. چرا که آلودگی‌ها و میکروارگانیسم‌ها نباید از طریق محصولات دارویی به بدن انسان بیمار راه پیدا کنند. تنها فضایی که می‌تواند باعث اطمینان از وجود شرایط کاملا عاری از آلودگی شود، اتاق تمیز داروسازی است. این موضوع مهم‌ترین مزیت‌ این اتاق‌هاست.

اتاق تمیز دارو سازی

ویژگی اتاق تمیز در دارو سازی

سایر مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

فهرست