لوگو

خط تولید ساندویچ پانل

خط تولید ساندویچ پانل

خط تولید ساندویچ پانل، فضایی است که ساندویچ پانل ها در آنجا شکل می گیرد و روانه بازار می شود.

مواد مورد استفاده در تولید ساندویچ پانل:

خط تولید ساندویچ پانل

در این قسمت می خواهیم مراجل خط تولید ساندویچ پانل را بررسی نماییم. برای تولید ساندویچ پانل، در ابتدا کارمندان هر قالب ورق های گالوانیزه را بر رو دستگاه فرمینگ قرار می دهند. سپس خط شروع به حرکت می کند و ساندویچ پانل را به بخشی تزریق فوم می رساند. کارمندان مخزن های این قسمت ها رو از مایع و مواد فوم که در بالا نام آنها ذکر شد پر کرده اند. تا در این قسمت دستگاه بتواند کار تزریق فوم را به میان دو ورق گالوانیزه انجام دهد. در این قسمت مایع هایی که ذکر شدند طی فرایند های شیمیایی تبدیل به فوم پلی یورتان می شود.

لازم به ذکر است که در این بخش قالب هایی بر اساس اندازه وجود دارد. این قالب ها تعیین کننده عرض پانل و نوع ساندویچ پانل سقفی یا ساندویچ پانل دیواری می باشد. این قالب ها قبل از شروع کار خط توسط کارمندان با توجه به نیاز مشتریان نصب و قرار داده می شود. پانل ها پس از گذشت از این مرحله تقریبا آماده هستند. اما هنوز پانل ها باید از دومرحله دیگر عبور کنند. که اولین مرحله آن ایستگاه برش یا کاتر میگویند. در این قسمت ساندویچ پانل ها به صورت یکسره هستند. آنها را با توجه به نیاز مشتری و دستورات مجری نصب پانل ها به اندازه های مورد نظر بر اساس طول برش می دهند.

پس از این مراحل ساندویچ پانل ها برای بسته بندی و آماده سازی نهایی توسط دستگاهی به نام کولینگ انتقال داده می شوند. در نهایت ساندویچ پانل ها توسط دستگاه پک کننده یا انباشته ساز بسته بندی میشوند. در این حال است که ساندویچ پانل ها قابل استفاده هستند.

 

خط تولید ساندویچ پانل

مراحل تولید ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری جدار پانل در کارخانه جدارپانل

 

خط تولید ساندویچ پانل

ایستگاه پکینگ (بسته بندی)

ایستگاه پکینگ جز مراحل تولید نیست و به آن ایستگاه بسته بندی هم گفته می‌شود. دربخش پکینگ دستگاهی وجود دارد که پلاستیک مخصوص بسته بندی ساندویچ پانل را به دور آن می پیچد. روند کار آن به اینصورت هست که وقتی ساندویچ پانل ها به این ایستگاه توسط غلتکها میرسند دستگاه که پلاستیک بسته بندی قرار دارد شروع به چرخیدن حول ساندویچ پانل به صورت 360 درجه می کند. و ساندویچ پانل همینطور به حرکت خود ادامه می دهد تا به انتهای آن برسد و اینگونه ساندویچ پانل ها بسته بندی می شوند.

بعد از بسته بندی ساندویچ پانل ها توسط لیفتراک ها از روی خط برداشته شده و آماده برای انتقال می شوند.

سایر مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

فهرست