لوگو

ورق فلاشینگ چیست؟

فلاشینک

ورق فلاشینگ یک ورق مخصوص است که برای آب بندی و درزه بندی ساندویچ پانل ها استفاده می شود. علاوه بر آن در زیبا سازی نمای ساختمان نیز بسیار تاثیر گذار است و گاهی صرفا با هدف زیبا سازی خریداری می شود.

این ورق ها به عنوان یک ورق پوششی روی محل درز نصب ساندویچ پانل ها می پوشاند و مانع نفوذ آب باران و برف، باد و سایر آلودگی های محیطی به داخل می شود. همچنین از خروج هوا و گرمای داخل به بیرون جلوگیری می کند. فلاشینگ ها به عنوان قاب پنجره و در نیز استفاده می شوند.

ویژگی های ورق فلاشینگ:

مزایای ورق فلاشینگ :

  1. ورق فلاشینگ برای آب بندی و درز گیری ها استفاده می‌شود. در واقع نوعی ابزار برای عایق کردن درزهای ساختمان است.
  2. فلاشینگ ها قدرت ساندویچ پانلها را در عایق صوتی و عایق رطوبتی بیشتر می کنند.
  3. فلاشینگ عامل مهمی در جلو گیری از ورود آلودگی ها، گرد و خاک، رطوبت و سایر عوامل جوی به فضای داخل از راه درزه های ساختمان دارد.
  4. عامل مهمی در زیبا سازی ساختمان محسوب می شود. به خصوص نمای زیر شیروانی.
  5. این ورقها می توانند خرپا و بخشهایی از اسکلت زیر سازی را که دیده می شود را بپوشانند.
  6. فلاشینگها تاج بام را پوشانده و علاوه بر عایق کردن آن بخش از ساختمان در زیبایی نمای آن نیز تاثیر گذارند.
  7. برخی از انواع فلاشینگ این قابلیت را دارند که از پیچیدن باد و صدا ها حاصل از وزیدن آن به داخل ساختمان جلوگیری کنند.
  8. فلاشینگها از خروج هوا و انرژی فضای داخل به بیرون از راه درزه ها، جلوگیری میکنند.
  9. به عنوان، دیواره آب بند، درز بند و هوا بندنیز قابل استفاده اند.

انواع فلاشینگ

  1. فلاشینگ U استارتر

فلاشینگ U استاتر محصولی با طول 2 متر و ضخامت حدود 0.5 تا 0.7 است. این ورق عمدتا از جنس گالوانیزه و یا آلومینیوم ساخته می شود و برای پوشش لبه های ساندویچ پانل هایی که در ردیف آخر کار نصب شده اند، به کار می رود. از این فلاشینگ برای پوشاندن لبه ساندویچ پانل های دیواری و ساندویچ پانل های سقفی استفاده می شود.

  1. فلاشینگ یو آبچکان

نوع دیگری از ورق فلاشینگ U است که با مشخصاتی شبیه نوع استاتر تولید می شود. اما فلاشینگ یو آبچکنان برای پوشاندن لبه‌های ساندویچ پانل سقفی استفاده می شود. این نوع فلاشینگ علاوه بر هدایت آب باران و برف به سمت ناودان و جلوگیری از آسیب رسیدن به پانلهای سقفی، منجر به زیبا سازی نمای سقف ساختمان نیز می شود.

نکته: به جای آهن کشی سازه، می توانید فلاشینگ U را به لبه ساندویچ پانل های ردیف آخر پیچ کنید. لبه ورقهای فلاشینگ U به شکلی طراحی شده که بدون خمیدگی و صاف است. همین امر باعث زیبا سازی نمای ساختمان شما می‌شود. فلاشینگ u در رنگ های مختلف و متنوعی تولید می شود که بر طراحی نمای سازه نیز تاثیر گذار است.

  1. فلاشینگ نبشی

ورق های فلاشینگ نبشی، ورقهای تا خورده و به شکل L با زاویه ۹۰ درجه در بازار شناخته می شود. از این محصول برای پوشاندن گوشه های کار ( چه از داخل و چه از خارج) استفاده می شود. عموما برای پوشاندن کنج دیوارها، محل اتصال سقف و دیوار یا کف و دیوار، محل نصب برخی از درها و پنجره ها و…. قابل استفاده هستند. از محاسن این ورق ها این است که هم به صورت عمودی و هم به صورت افقی قابل نصب اند.

فلاشینگ نبشی

  1. فلاشینگ نما

همانطور که از نام محصول مشخص است، فلاشینگ نما برای زیبایی و حفظ نمای ساختمان به کار می رود. جنس آن عمدتا گالوانیزه است و با ضخامت 1 الی 2 میل در رنگهای مختلف تولید می شود. از این محصول برای کاور کردن دیوار دست انداز بام, جلوی پنجره ها , دیوار های نما، حیاط و کلیه سطوح نمای ساختمان استفاده می شود. هرچند مهمترین هدف آن حذف نمای ساختمان و مصون نگاه داشتن آن است. اما رنگ بندی متنوع آن باعث طراحی های ساختمانی منحصر به فردی شده است.

فلاشینگ نما

  1. فلاشینگ سه پله

فلاشینگ سه پله یا Z ( به علت شباهت ساختاری آن با حرف Z)، برای پوشاندن قسمت جلویی ساندویچ پانل ها استفاده می‌شود. این محصول حدود 4 میل ضخامت دارد. علاوه بر عایق کردن سازه در برابر عوامل جوی و خراشیدگی های احتمالی از سمت محیط، به عنوان آبریز نیز استفاده می شود.

فلاشینگ سه پله برای پوشش و محافظت از قسمت پایینی ساندویچ پانل دیواری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بخش از پانل در هنگام نصب روی زمین قرار می گیرد. قطعا رطوبت جذب شده توسط زمین و خاک، و همچنین خطرات احتمالی مثل ترکیدن لوله های زیر زمینی بر روی سلامت و پایداری پانل و سازه تاثیر خواهد گذاشت. از این رو به واسطه ورق فلاشینگ سه پله از ساندویچ پانل محافظت و ایمنی سازه را افزایش می دهند. همچنین مانع رسیدن آب باران و سایر آبهای جاری اطراف به پابه های سازه می شود. و این آب را به سمت دیگری هدایت می کند.

  1. فلاشینگ تیزه (تاج)

فلاشینگ تیزه یا تاج عموما برای پیوند دو ردیف ساندویچ پانل سقفی که در دو طرف بام قرار میگیرند استفاده می شود. به عبارتی نوک تیز بام ساختمان را می پوشاند. از این نوع فلاشینگ در تکمیل نصب پانل های سقفی شیبدار مثل سوله ها، ویلاها و منازل منطقه باران خیز، آلاچیقهایی با سقف شیب دار و …. استفاده می شود. این فلاشینگ دو سمت بام را در نوک آن یکپارچه می کند و مانع از نفوذ عوامل جوی به داخل بام می شود. علاوه بر آن در زیبایی نمای سقف نیز تاثیر گذار است. تنوع رنگی این ورق ها آنها را بکی از فلاشینگهای پر طرفدار تبدیل نموده است.

ورق فلاشینگ

امروزه فلاشینگها به یک ابزار تکمیل کننده و آب بند سقف و دیوار سازه های فلزی و پانلی تبدیل شده است. مقاومت انها در برابر آسیبهای احتمالی بسیار بالاست و همین ویژگی آنها را محبوب تر می کند. در واقع ایمنی سازه شما تضمین شده خواهد بود. دیگر کسی نگران شکستن سنگ و چوب به کار رفته در سازه ها نیست. همچنین تنوع مدل و تنوع رنگ فلاشینگ ها بسیار گزینه مناسبی برای انتخاب آتهاست.

سایر مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

فهرست