لوگو

خرید ساندویچ پانل

خرید ساندویچ پانل

خرید ساندویچ پانل به خصوص یک پانل خوب و با کیفیت به یک دغدغه برای خریدار و حتی فروشنده تبدیل شده است. برای خریدار از آن جهت که خرید یک ساندویچ پانل خوب و با کیفیت خودش نوعی دغدغه است. از طرفی هنوز بسیاری از افراد شناخت درست و کاملی از این محصول ندارند و هنوز به روش های سنتی ساخت و ساز پایبند اند.

از این رو دغدغه ای برای فروشنده ایجاد می شود. ابتدا باید به دنبال روش های درست برای معرفی محصول و جذب مخاطب و مشتری باشد. جذب اعتماد مشتری و شناخت آن از  محصول در این میان بسیار مهم است. مشتری باید با میل و شناخت کافی برای انتخاب محصول مدرن اقدام کند. از سوی دیگر با توجه به افزایش تعداد تولیدکنندگان و ایجاد بازار رقابتی شدید، انتخاب و خرید ساندویچ پانل مناسب، بیش از پیش مهم شده است. بنابراین باید کیفیت محصول به حدی بالا باشد که به عنوان یک برند مطرح و بهتر معرفی شده باشد.

برای خرید ساندویچ پانل به چه نکاتی توجه کنیم؟

نکات خرید ساندویچ پانل را پیشتر عنوان کردیم. با علم بر این نکات، قطعا بهترین خرید ساندویچ پانل را خواهید داشت. اما علاوه بر خصوصیات ساندویچ پانل مورد نظر، باید به روش حمل و نگهداری آن نیز توجه کرد.

خصوصیات فیزیکی ساندویچ پنل

تمامی ساندویچ پانل ها از مجموع دو ورق رویه و یک لایه محصور عایق تشکیل شده اند. عایق نقش تعیین کننده ای در کارایی و کاربری ساندویچ پانل دارد. جنس عایق و ضخامت آن مهمترین ویژگی عایق ها است و بر اساس آن کاربردهای متفاوتی خواهند داشت. مثل عایق صدا، عایق رطوبت و ….

ساندویچ پانل ها 2 دو کاربرد کلی دارند و برای پوشش سقف و دیوار سازه ها استفاده می شوند. از این رو به به دو گروه کلی ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری تقسیم می شوند.

اما این تنها تقسیم بندی کاربرد آنها نیست. هر کدام از این دو گروه بر اساس جنس ورق، جنس عایق میانی و ضخامت آن کاربردهای متفاوتی دارند.

نکات حمل و جابجایی ساندویچ پانل

 شاید به عنوان یک خریدار در ابتدای تصمیم به خرید ساندویچ پانل، اهمیت نحوه بارگیری و حمل و نقل به ذهنتان هم نرسد. اما اکنون که این مقاله را خوانده اید، باید بدانید این یک نکته مهم در خرید ساندویچ پانل است. زیرا حمل و نقل و نحوه بارگیری اشتباه در کیفیت کار تاثیرگذار است.

ساندویچ پانل ها پس از تولید بسته بندی شده و بر اساس جنس و ضخامت شان، پالت بندی می شوند. این پالت ها توسط لیفتراک و یک راننده مجرب از محل بسته بندی به انبار و یا تخلیه در ماشین بارگیری ( کامیون- تریلی و…) منتقل می شود.

چنانچه با جرثقیل پانل ها جابجا می شود، جرثقیل شما باید به شاهین و تسمه های پارچه ای مجهز باشد.اپراتوری که مسئول هدایت جرثقیل است باید حرفه ای و با تجربه باشد. زیرا هر بی دقتی کوچکی، ممکن است به پانل در حین بلند کردن یا جابجایی آسیب وارد کند.

حمل و نقل ساندویچ پانل

چنگک های جرثقیل هم می توانند عاملی برای آسیب به پانل ها باشد. بهتر است، سطح داخلی چنگک را همیشه صاف و تمیز باقی بماند.

اگر پانلها در حین بسته بندی بر روی هم به درستی قرار نگیرند می توانند بر هم فشار وارد کرده و از حالت شکل استاندارد خود خارج شوند.

ممکن است لایه محافظ بین پانل ها نباشد. در این صورت با حمل یا جابجایی نادرست ورقه هایی که بر روی هم قرار میگیرند می توانند بر هم خش وارد کنند یا بر کیفیت ظاهری هم تاثیرگذار باشند.

اگر پانل در اثر حمل نادرست یا در حین بلند کردن بیوفتد و ضربه ببیند ممکن است در اثر ضربه تغییر شکل بدهد و کج شود. در نتیجه به درستی نصب صورت نگیرد. قطعا تمام این موارد در کیفیت کار خریدار موثر است.

در حین پیاده سازی نیز باید پانل ها به وسیله یک اپراتور با تجربه به وسیله لیفتراک یا جرثقیل تخلیه و دپو شود. دقت کنید پنل ها در جای تعیین شده به درستی قرار بگیرند.

حمل و نقل ساندویچ پانل و ماشین باری که انتخاب میکنید از عوامل مهمی است که در کیفیت پانل اثرگذار است. اینکه چه نوع ماشین باری برای حمل نقل انتخاب شود به طول برش ساندویچ پانل، تعداد پالت ها و مسافت راه بستگی دارد.

سرعت کامیون در حال حمل بهتر است حداکثر 80 کیلومتر بر ساعت باشد تا احتمال ضربه و فشار به پانل ها کمتر باشد. راننده باید پس از هر 100 کیلومتر از مسیر، تسمه های بین پالت ها را بررسی و در صورت نیاز سفت کند تا پانل ها در حین حمل و نقل دچار آسیب دیدگی نشوند.

همچنین این نکته را به باید بدانید که حجم بار و اضافه بر روی آن محاسبه می شود. در نتیجه در هنگام بسته بندی بار زیادی بر روی آن قرار نگیرد.

محافظت از ساندویچ پانل

 فضایی که ساندویچ پنل در آن نگهداری می شود، بسیار مهم است. ممکن است آب به هر طریقی وارد انبار شده و به داخل پالت ها و فضای بین ساندویچ پانل ها نفوذ کند. در این صورت احتمال لغزش پانل ها از روی هم و آسیب به آنها افزایش میبابد. این اتفاق ممکن است در حین حمل و نقل نیز اتفاق بیوفتد. به عنوان مثال در زمان جابجایی در یک روز بارانی، باران به داخل پالت ها یا مابین ورق ها نفوذ کند. بنابراین باید راننده بار را با چادر بپوشاند تا از خطرات جوی در امان بماند.

بهتر است در حین انبار کردن و دپو، پانل ها روی زمین قرار نگیرند. همیشه حوادث ناگهانی ممکن است باعث بروز خسارت و آسیب به پانل ها شوند. جاری شدن آب به زیر پانل ها یا زمین ناصاف محل دپو، می توانند به خرید شما آسیب وارد کنند. بنابراین بهتر است آنها را بر روی پایه هایی با ارتفاع حداقل 15 سانت قرار دهید.

پالت ها

پانل ها را پیش از نصب، در محلی قرار دهید که از تابش مستقیم آفتاب، باد، برف و باران در امان بماند. بهتر است یک پوشش سقفی یا پوشش چادری بر روی آنها باشد.

ساندویچ پانل هایی که تحویل گرفته اید باید بسته بندی باشند. این کار از ساندویچ پانل ها در حین بارگیری، حمل و نقل و پیاده سازی محافظت می کند. همچنین احتمال آسیب پذیری آنها از عوامل محیطی را کاهش میدهد.

دقت کنید از قست نر و مادگی یا قسمت ریل ها، به عنوان جای دست برای آویزان شدن استفاده نکنید.

نصب

پس از خرید ساندویچ پانل، نصب آن را به یک استاد کار با تجربه بسپارید. هر کسی نمی تواند به شکل اصولی ساندویچ پانل را نصب کند.

از شرکت خریدار پیش از نصب مشاوره بگیرید.

درزه گیری پانل ها پس از نصب را فراموش نکنید.

بنابراین:

رعایت این نکات برای خرید ساندویچ پانل خوب و با کیفیت هم برای فروشنده و هم برای خریدار مهم و ضروری است. عدم رعایت نکات ممکن است باعث خسارت و ضرر مالی شما باشد. از این رو همیشه احتیاط را در نظر داشته باشید.

شرکت جدار پانل، به عنوان یک واحد تولید کننده حرفه ای انواع ساندویچ پانل، با رعایت تمام موازین و نکات ایمنی، محصولی با کیفیت را به شما عرضه می دارد. اگر قصد خرید ساندویچ پانل دارید، از مشاوران ما مشاوره و راهنمایی بخواهید. شما می توانید نتیجه یک ساخت و ساز با کیفیت را با خرید ساندویچ پانل های جدار پانل تجربه نمایید. با ما تماس بگیرید.

سایر مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

فهرست