لوگو

زیر سازی ساندویچ پانل سقفی چیست؟

زیر سازی ساندویچ پانل سقفی

 زیر سازی ساندویچ پانل سقفی ، همان ایجاد اسکلت بام سازه است. در حقیقت ایجاد پایه برای نگه داشتن سقف و محکم کردن آن به سازه را زیر سازی ساندویچ پانل سقفی گویند.

انواع زیرسازی ساندویچ پنل

پیش از زیرسازی ساندویچ پانل سقفی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

زیر سازی ساندویچ پانل سقفی با نصب و زیرسازی ساندویچ پانل دیواری کاملا متفاوت است. در واقع پانل های سقفی نیازی به شاسی کشی و زیر سازی خاصی ندارند. اما پیش از نصب باید به ساختار اسکلتی اجرا شده روی سقف و فاصله بین تکیه گاه های اصلی توجه کرد. این اسکلت سازی توسط پرلین های مخصوص انجام می شود. شکل و فرم سقف سازه ها به مدل اسکلت بندی و چینش پرلین ها بستگی دارد.

اسکلت و زیرسازی ساندویچ پانل سقفی ، بر روی ستون های فلزی که به زمین محکم شده اند متصل است. در واقع همه وزن سقف را این پایه ها تحمل می کنند.تعداد و فاصله این ستون ها به شکل و مساحت سقف نیز بستگی دارد. همین ستون ها می توانند پایه نصب ساندویچ پانل های دیواری باشد.

پس از زیر سازی اولیه، ساندویچ پانل‌ها روی پرلین های سقف قرار می گیرند. پانلها کنار هم قرار میگیرند و در هم چفت می شوند. جهت قرار گیری پانل ها نسبت به جهت اسکلت باید عمود باشد ( هم جهت نباشد). سپس در هر یک متر مربع، پانل ها با یک پیچ گالوانیزه به اسکلت زیرین خود (پرلین ها) پیچ و محکم می شوند. ساندویچ پانل ها باید به صورت اورلپ قرار بگیرند تا از نفوذ آب باران و برف به داخل جلوگیری شود.

بنابراین پیش از شروع کار، باید:

زیر سازی

نکات مهم در زیر سازی ساندویچ پانل سقفی و نصب آن

سایر مقالات

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

فهرست